Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem – Csíkszeredai Kar – csik.sapientia.ro

sapientia.ro

Főoldal / Hírek /

Gazdasági szakos hallgatók kirándulása

Gazdasági szakos hallgatók március 11-14. között tanulmányi kiránduláson voltak Szovátán.

Múlt héten a közgazdasági hallgatók egy részével Szovátán voltunk tanulmányi kiránduláson. Kedden március 11-én indultunk autóbusszal, útközben még felvettünk egy-egy személyt, így a végleges létszám mire odaértünk 41 diák lett és felváltva 5 kísérő: (Garda M. Zsolt, Tánczos Levente, Fejér Király Gergely, György Ottilia és Kádár Beáta).

Amint megérkeztünk meglátogattuk a Larix gyógynövény feldolgozó üzemet. Itt védőruhába bújtunk, csak így engedtek be megnézni a tea-plikk készítő gépeket és a körülöttük szorgoskodó alkalmazottakat.

Innen mentünk a szállásra, a Făget nevű szállóba. Itt miután nagy nehezen sikerült elosztani a szobákat estebéd és lefekvés következett (volna), ugyanis másnap egész napos foglalkozás várt ránk.

Reggeli után már ott voltak az Outward Bound oktatói a szállásunk előtt s egy kis hangulatébresztő összerázás után négy kis csoportra bontva indultunk kisebb-nagyobb kerülővel a táborhelyük felé. Minden csapat himnuszt kellett írjon és megválaszoljon bizonyos kérdéseket az érkezésig, egyébként nem léphette át a különböző nehézségi kapukat.

Délután különböző csapatépítő jellegű foglalkozások folytak, melyek sikeres teljesítése esetén minden csapat kapott egy-egy darabkát a kincs rejtekhelyét leíró versből, melyeket este összeillesztettünk és nagy nehezen megtaláltuk a kincset jelentő nagy zacskó cukorkát. Este gyalog mentünk vissza, gondolom mindenki jól aludt a fáradságtól.

Másnap délelőtt egy kötélparkban próbálhatták ki mászni tudásukat azok akiknek kedvük és bátorságuk volt hozzá, majd ebéd után lazítás következett az uszodában. Este pizzázás volt, a jó pizzázóhoz sokat kellett gyalogolni, de megérte, finom volt, mindenki jóllakottan tért haza.

Másnap délelőtt még lehetőség volt egy rövid úszásra a bőséges reggeli után. Délre jött a busz utánunk, igyekezni kellett vissza, hogy elérjék a vonatot vagy a buszt azok, akik tovább utaztak.

Garda M. Zsolt

Gyárfás Zsuzsanna beszámolója

A gazdasági szakosok nagy szakmai kirándulása 2014.03.11-én vette kezdetét mikor is a közel 50 fős csapat elindult Szovátára a Faget szállóba. Szovátára érkezve meglátogattuk a Larix teagyárat, ahol a megfelelő egészségügyi felszerelés magunkra vétele után megtudhattuk, hogyan szerzik be és hogyan csomagolják a tea filtereket, ömlesztett teákat.

Ezt követően megérkeztünk a hotelbe és mindenki elfoglalt lakosztályát. A vacsora után a csapat kisebb csapatokba összeült és jól érezte magát: énekelt, beszélgetett, ki-ki még táncolt is.

Másnap nehéz volt a koránkelés hisz 8-tól reggeli majd 9 órától indult a napi program. A nagy csapat újabb 4 csoportra oszlott és elindult gyalog néhány feladattal a kezében, hogy eljusson az Outward Boundhoz. Útközben mindenki a feladatok megoldására törekedett és felfedezte Szováta csodás tájait. A célhoz érkezve meleg ebéd várt minket majd újabb érdekesnél érdekesebb csapat építő feladatok. V

acsora után a haza vezető út már mindenki számára fárasztó volt, hiszen a rengeteg szaladgálás után még vissza kellett menni a szállóba. Az eseménydús nap után mindenki csendesen töltötte az estét. Következő reggel ismét egy kis kalandba vehetek részt az emberek, mert egy újabb kalandparkba látogattunk el. A fárasztó mászkálás után a DANUBIUS szálló uszodáját foglaltuk el. Az est egy közös nagy pizzázással zárult.

Utolsó reggel, aki akart még mehetett uszodába, majd ezt követte a csomagolás és haza vezető út.