Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem – Csíkszeredai Kar – csik.sapientia.ro

sapientia.ro

Főoldal / Hírek /

Londoni tanulmányi kirándulás beszámolók

A Gazdaság- és Humántudományok Kar a múlt tanév végén hagyományteremtő szándékkal indította el azt a kezdeményezést, hogy a karon tanulók közül az angol nyelv tanulmányozásában legjobb eredményeket elérő két hallgatót egyenként 350 euró értékű londoni kirándulással jutalmazza.

London? Hogyan?

Szakács Szidónia

Egy évvel ezelőtt még álmomban sem gondoltam volna, hogy én eljuthatok Londonba, abba a városba, amiről annyi szépet hallottam. Sőt még június 10-én reggel is úgy keltem fel, hogy ez is biztos egy átlagos nap lesz. Ekkor nagy meglepetésemre kaptam egy emailt, amiben az állt, hogy szeretettel meghívnak a harmadévesek ballagási ünnepségére, amelyen egy díjat szeretnének átadni nekem az angol nyelv területén elért kiváló eredményeimért. Először nem is értettem. Jó pár kérdés merült fel bennem. Miért pont nekem? Miért pont angol nyelvből? Hiszen nem éreztem úgy, hogy valamiért jutalmat kellene kapjak, én csak teljesítettem a kötelezettségeimet, eljártam angol órákra és végül mindig egészen jó eredményekkel zártam a félévet.

A ballagáson pedig kiderült, hogy mi is a „nyereményem”, egy 350 euró értékű utazás a brit fővárosba, Londonba. Először el sem akartam hinni, de amikor már tudatosodott bennem, hogy tényleg megyünk, akkor már nagy izgalommal vártam a kirándulást.

Amitől a legjobban féltem az a repülés volt, de láss csodát, végül az tetszett a legjobban. Imádtam a „vattacukortengert”.

Amikor leszálltunk a gépről a legnagyobb meglepetés az volt, hogy milyen szépen beszélnek az angolok. Furcsa volt nem a tantermekbe, a tanároktól hallani a nyelvet. A reptérről busszal utaztunk a városközpontba. Az első dolog, ami nagyon szembeötlő volt, az a tisztaság, a rendszerezettség volt. A második dolog pedig az volt, hogy London habár egy óriási város, mégis kisvárosi hangulatot sugároz a szinte teljesen egyforma téglaházaival. Aztán ahogy beértünk a központba és eljött az idő, hogy tájékozódni is kellett egy kicsit, ahhoz,  hogy eljussunk a szállásig, már nem is volt olyan kicsi ez a „kisváros”, de végül egész jól belejöttünk a közlekedésbe.

Az 5 napos kirándulás napi 10-12 órás városfelfedezésből állt. Ellátogattunk a turisták által kedvelt nevezetességekhez, mint például a Buckingham Palace, Big Ben, Parliament, London Eye, Trafalgar Square, British Library, British Museum, Natural History Museum, Greenwich, London Bridge, Tower of London, stb.

A legnagyobb meglepetésünkre nem a téli hideg fogadott minket november végén Londonban. Ott még ősz volt, a fák levelei sárgák voltak és a fű még mindig zöld volt. A híres londoni esős, ködös időjárást nem ismertük meg, furcsamód egyszer sem kellett előkapnunk az esernyőt, sőt néha még a nap is kisütött. ĺgy rengeteg időt töltöttünk a parkokban, ahol vagy mókusokat etettünk, vagy éppen a hattyúkat, kacsákat, sirályokat csodáltuk.

De nem csak a parkokban ismerkedtünk a különböző állatokkal. Egy egész délelőttöt töltöttünk a londoni állatkertben, valamint a londoni akváriumban is, így a tigrisektől a cápákig mindenféle állatfajjal találkozhattunk.

Mivel ez mégiscsak egy téli kirándulás volt, ezért úgy döntöttünk, hogy olyan helyekre is ellátogatunk, amelyeket csak azok a turisták láthatnak, akik ezt az időszakot választják London felfedezéséhez. ĺgy egy egész estét töltöttünk a Winter Wonderland-ben, ahol igazi karácsonyi hangulat fogadott. Lehetőségünk volt korcsolyázni, benéztünk a Magical Ice Kingdom-ba, ahol csodálatos jégből faragott szobrokat láthattunk. Majd elvegyültünk a karácsonyi vásár árusai közt az óriási, filmekből ismert vidámparkban.

A karácsonyi hangulathoz természetesen hozzájárult a londoni díszkivilágítás is. London egyik leghíresebb utcáján az Oxfort Street-en, óriási hópelyhek alatt sétálgathattunk, de gyönyörűen pompázott a Regent és a Carnaby Street is.

A legérdekesebb élményt számomra az emberek nyújtották. Rengeteg nemzetiség keveredett ebben a nagyvárosban, mégis békésen megfértek egymás mellett, sőt nagyon nyitottak és segítőkészek voltak egymással és a turistákkal szemben is.

Egyszóval életem egyik legizgalmasabb kirádnulásán vehettem részt ez alatt az öt nap alatt. London egy nagyon szép, hangulatos város, nehéz szavakba önteni azt, amit láttunk, hiszen sem a képek, sem a szavak nem adják át azt az élményt, amiben mi részesültünk. Már csak ezért is megérte angolul tanulni, amellett hogy az élet nagyon sok területén még hasznát fogom venni ennek a tudásnak.

Ezért szeretnék köszönetet mondani a Sapientiának, hiszen az egyetemnek köszönhetem, hogy eljuthattam ebbe a csodálatos városba, és mindenkit arra bíztatok, hogy próbáljon megbarátkozni az angol nyelvvel. Remélem, hogy még sok sok ilyen élménybeszámolót fogok olvasni a következő években is.

Beszámoló a 2013-as évi londoni kirándulásról

Péterfy Tünde

2013 júniusában kaptam azt a meglepetés e-mailt, melyben felkértek, hogy vegyek részt a végzősök ballagásán, hogy átvehessek egy díjat, melyet az egyetem ajánl fel annak, aki az angol nyelv területén a legjobban teljesített. Az igazi meglepetés csak akkor következett, mikor megtudtam, hogy mit is jelent ez a díj, hogy egy londoni kirándulás finanszírozásáról van szó. Erre a kirándulásra november 29 - december 4 között került sor, ekkorra sikerült ugyanis olcsó repülőjegyet foglalni.

Kihasználtuk azt a lehetőséget, hogy saját magunk szervezzük meg az utazást, a szállásfoglalást és a programokat is. Mivel London nemcsak lakosságát tekintve, de területileg is óriási, a legfontosabb dolog volt olyan szállást találni, ami a lehető legközelebb van a fontos látványosságokhoz, a szoros értelemben vett központi zónához, hogy ne teljen sok idő utazással. Így az öt nap alatt nagyrészt autóbusszal közlekedtünk, nem volt szükség metróra szállni. Ez előnyösebb volt azért is, mert menet közben is sok mindent láthattunk a városból, sokat utaztunk a híres  piros „double-decker” buszok emeleti szintjén, és megtanultunk eligazodni a városban. Meglátogattuk a standard turistalátványosságokat, olyanokat mint: British Museum, Natural History Museum, Victoria&Albert Museum, Piccadilly Circus, Trafalgar Square, London Bridge, Tower of London, Globe Theatre, Greenwich-i obszervatórium, Maritime Museum, stb., majd madártávlatból is megnéztük a britt parlamentet a London Eye üvegfülkéjén keresztül, türelmesen kivártunk egy őrségváltást a Buckingham Palace előtt, végigsétáltunk az Oxford street-en, és minden este ámultunk az ünnepi fényekben úszó utcákon és kirakatokon.

Nagy pozitívum Londonnal kapcsolatban, hogy a legnagyobb és leghíresebb múzeumokba ingyenes a belépés. Csak azokat végiglátogatni nem lett volna elég egy hét, de így is kaptunk egy képet arról, hogy milyen gazdag tárgyi gyűjtemények lelhetők fel bennük a világ minden sarkából. Ami furcsa volt, hogy a nagy katedrálisokba viszont már belépőt kérnek, ingyen csak a szertartásokon való részvétel céljából lehet bemenni (pl. a Westminster Abbey, és a St. Paul’s   Cathedral esetében).

Nagyon érdekes még Londonnal kapcsolatban, hogy mindenféle népeket meg lehet találni ott, sőt, az esti forgatagban úgy tűnik sokszor, hogy szinte több a bevándorló, mint az őshonos angol. Persze még ilyenkor, a novemberi-decemberi hónapokban is van bőven turista is köztük, de tény, hogy a buszsofőröktől a jegyárusokig, a kávéházi eladóktól a múzeumőrökig akikkel találkoztunk, és szóba álltunk, nagyrészük bevándorló, vagy annak közeli leszármozattja. Tehát nemcsak a múzeumokban lelhető fel a sokszínüség, hanem az utcákon is ugyanúgy.

Így ünnepek előtt több helyen is karácsonyi vásárok nyíltak, ahol, az itthoniakhoz hasonlóan, mindenféle kézműves termékek találhatók, persze, általában az itthoni árak sokszorosáért.

Az egész napos múzeum- és városlátogatás kellemes, de fáradságos dolog, így aztán esténként kipróbáltunk néhányat a számtalan hangulatos kocsmák közül. S habár az emberek Londonban, úgy tűnik, jobban bírják a hideget, és az alig néhány fokos esti órákban is jókedvűen elcsevegnek a kocsmák, kávézók, éttermek teraszain, mi, csíkiak, úgy gondoltuk, hogy fázni fázhatunk itthon is eleget, s inkább bent kerestünk helyet.

A híres londoni időjárás a mi esetünkben sem hazuttolta meg magát, kevés napsütésben volt részünk az öt nap alatt, de annál jobban örültünk annak, hogy nem volt olyan hideg, mint itthon.

Arról, hogy mi minden lelhető fel egy városban, be lehet számolni, annál nehezebb viszont arról mesélni, hogy milyen egy hely, város hangulata. Nagyon örvendünk, és ezuttal köszönetet mondunk az egyetemnek, hogy megkaptuk azt a lehetőséget, hogy ne csak tanulmányaink vagy útikönyvek lapjairól ismerjük Londont, hanem hogy ott járhattunk, megtapasztalhattuk a britt főváros lüktetését, alkalmunk volt szóba állni „igazi” angolokkal (is), és szép élményekkel gazdagodhattunk.