Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem – Csíkszeredai Kar – csik.sapientia.ro

sapientia.ro

Főoldal / Hírek /

Szociológia és HR szakos harmadéves hallgatók Bukarestben voltak tanulmányi kiránduláson

2017. október 19-21. között a harmadéves Szociológia és HR szakos hallgatók Bukarestben jártak. A szakmai kirándulás során ellátogattak a Bukaresti Egyetem Szociológia Tanszékére, a Dimitrie Gusti Falumúzeumba, és különböző városi tereket és helyzeteket figyeltek meg. A szállást a tanulmányút társtámogatójaként a bukaresti Balassi Intézet biztosította, amelynek széleskörű munkásságával ugyancsak megismerkedtek a résztvevők.

Az alábbiakban a részt vevő hallgatók élménybeszámolóit szemlézzük.

Véleményem szerint a kirándulás nagyon jó volt és nagyon sok tapasztalattal gazdagodhattam a látogatás során. Számomra legjobban tetszett az a Dimitrie Gusti Falumúzeum, az egyetemi látogatás a szociológia karon, ahol az oktatók nagy lelkesedéssel számoltak be a szakokról. Megtudtuk, hogy továbbtanulást biztosítanak a mesterképzésen, illetve doktori képzést is. Számos helyet látogattunk meg, mindezt köszönhetően tanárainknak, Nistor Laurának és Sólyom Andreának, akik mindent megtettek annak az érdekében, hogy minél több látnivalót nézhessünk meg a rövid idő alatt. Mindig is szerettem volna egyszer elmenni a Balassi Intézetbe és most nem csak meglátogathattam, hanem ott is voltunk elszállásolva. Számomra egy élmény volt az intézetben a látogatás.

Gyenge Délia-Amália

Élményekkel jöttem haza a bukaresti kirándulásunkról. Hihetetlen, hogy milyen nagyváros, sok féleemberrel, épülettel. Nagyon sok inger ért, amiktől a nap végére nagyon lefáradtam, többek között a sok autós dudálása, na meg a sok sétálás. Pénteken és szombaton elvittek minket a tanáraink a Parlamenthez, a Diadalívhez, a Falumúzeumba, és a híres Promenada plázába. Én, aki még soha nem voltam Bukarestben, nem gondoltam volna, hogy ennyire meg fog tetszeni a maga kis fortélyaival… ja, és a metrójával (imádtam).

Amellett, hogy várost néztünk, sétálgattunk, kacarásztunk, nagyon sok minden tanultunk az épületekről, terekről, szokásokról. Az egyetemi tanáraink ismét megmutatták, hogy játszva is lehet tanulni. Ezúton is köszönöm a lehetőséget, hogy itt tanulhattam, s ilyen tanáraink vannak!

Köllő Borbála

Nagyon élmény- és eseménydús kiránduláson vehettünk rész Sólyom Andrea és Nistor Laura tanárnőinknek köszönhetően. Nekem személy szerint kellemes csalódást okozott a fővárosban tett kirándulásunk. Kiszakadva Csíkszereda nyugodt hétköznapjaiból, és belecsöppeni a nagyvárosi életbe egyszerre volt fárasztó és izgalmas. Kissé nehézkes volt felvenni a „nagyvárosi tempót”, de könnyen vettük az akadályt. Izgalmas volt a falumúzeumban tett látogatásunk, csakúgy, mint a szociológia kar megtekintése a Bukaresti Egyetemen. Szállásunkat a Balassi Intéze biztosította, egy gyönyörű épületben, melyben körbevezetett vendéglátónk. Személy szerint élményként éltem meg a Bukarestben töltött napokat.

Prázsmári Tímea

Bukarest, mint szakmai gyakorlat helyszín véleményem szerint tökéletesen bevált. Voltak olyanok a csoportban, akik először látogatták meg a fővárost és ezért is jó volt, hogy épp oda mentünk. A szakmai gyakorlat hasznosnak bizonyult, én többször is jártam ott, de más szemmel tekintettem a városra, több mindent észrevettem. A minket vezető tanárok gondoskodtak arról, hogy kellemes és tartalmas programokat szervezzenek úgy mint a városnézés, a szociológia sza, vagy épp a falumúzeumba való ellátogatás. Számomra érdekes volt és nem csak tudással, de élményekkel is gazdagodtam.

Márton Emőke

Élményekkel teli hétvégét tölthettünk el Bukarestben a szaktársaimmal. Nem csak jól éreztük magunkat, de mindenki tanult is valamit. Az egész kirándulás alatt Sólyom Andrea és Nistor Laura tanárnő ösztönöztek arra, hogy másképpen lássuk a várost, keressünk érdekességeket, ragadjuk meg szociológiai szempontból. Azt gondolom, hogy ez alatt a pár nap alatt kulturálisan és szakmailag is fejlődtünk, ellátogattunk a falumúzeumba és a Balassi Intézetet is körbe járhattuk, illetve Kósa András László igazgató úr mesélt, hogy hogyan is folyik a munka az épület falai között. Számomra egy élmény volt ez a kirándulás, románul is sikerült egy két mondatot megtanulni.

Sebesy Tímea

Az idei első szakkirándulásunk során Bukarestbe látogattunk. Izgatottan vártam ezt az utat, mivel még nem jártam a fővárosban. A két napos ott tartózkodásunk igen mozgalmasan telt, többek között sétáltunk az fővárosban, megnéztük a Parlamentet, az Egyetemet, és a Falumúzeumot. Szerencsére nagyon szép időt fogtunk ki, szinte nyár volt a csíki időjárás után. Összességében nagyon kellemesen telt, sok új információval lettem gazdagabb és remélem, hogy lesz még hasonló program az idén.

Barcza Bettina

Számomra nagyon jól és tartalmasan telt a bukaresti kirándulásunk. Sok új dolgot tanulhattam, sőt tapasztalhattam meg. Érdekes volt a város, mivel még soha nem jártam ott és minden új dolgot, ingert egy már megélt más nagyvárosi, budapesti tapasztalathoz hasonlítottam. Nagyon hasznosnak találtam azt, hogy meglátogathattuk falumúzeumot és még idegenvezetőnk is volt, sok első éves szociológiatörténet óra felelevenedett előttem, az ott hallottakat, tanultakat most élőben is megszemlélhettem.

Továbbá nem elhanyagolható tény az sem, hogy az előadást akár a falumúzeumban (részben) akár a bukaresti egyetemen románul hallgattuk és így a hazánk nyelvét gyakorolhattuk.

A társaság nagyon jó volt, mindig volt időnk megbeszélni az épp hallottakat és mindenki elmondhatta, miről mit gondolt, esetleg mit jegyzett meg jobban, ezáltal még többet tanulhattunk úgy egymásról, mint egymástól.

Szász Bernadett

Először is köszönettel tartozom Sólyom Andrea és Nistor Laura tanárnőknek, akik nélkül nem jöhetett volna létre e csodás hétvége.

Mivel még nem volt lehetőségem a román fővárosba utazni, így talán még nagyobb élményekkel térhettem haza a rövid, de tartalmas idő után. Csütörtök estére értünk le, így az estét játékkal és beszélgetéssel töltöttünk. Pénteken és szombaton lehetőségünk volt betekinteni a nagyvárosi életbe, megfigyelni a város felépítését, helyeit és az ottani emberek szokásait, viselkedéseit. A szállásunk a Bukaresti Magyar Kulturális Intézetben volt, ahol meleg vendégszeretetet és kényelmes szobákat kaptunk.

E két nap alatt összejártuk Bukarest főbb látnivalóit tömegközlekedéssel és persze jó sok sétával. Pénteken metróra ültünk és elutaztunk a „Strada Secuilor” –hoz a Berceni lakónegyedbe, ahol megtekintettük a környéket majd a piacot. Délután ellátogattunk az ottani egyetemre, ahol a tanárok beszéltek az ottani oktatásról majd benéztünk a Cismigiu parkba is. Azután ellátogattunk a Parlamenthez. Estefele Bukarest belvárosába látogattunk, ahol nagyon zajlik az élet, a kis utcák tele voltak emberekkel, nagyon tetszett ez a környék. Este a szállásunkon az igazgató úrral beszélgettünk, bemutatta az épületet, mesélt a tevékenységeikről, munkájukról. Másnap a falumúzeumban voltunk, ahol nagyon sok különböző falusi épületet, gazdaságot, templomot láthattunk. Délután a plázában nézelődtünk és egy ebéd után vonattal utaztunk haza.

Fárasztó volt ez a két nap, mivel nagyon sok helyet meglátogattunk, viszont élmény dús két napban vehettünk részt. Nagyon tetszett nekem a város, a sok különböző nemzetiség, amely Bukarest utcáit jellemzi.  Jó volt a társaság, a beszélgetések, az ételek, amelyeket fogyasztottunk, a sok szép látnivaló. Köszönöm szépen ezt a lehetőséget még egyszer.

Balázs Andrea

A bukaresti út teli volt élménnyel a kevés idő ellenére is. Számomra a legérdekesebb feladat az ott élő emberek megfigyelése volt, ahogy rohannak a nyüzsgő nagyvárosi életükben. A Promenada plázában is jelen volt ez a rohanás, de e mellett egy családias környezetet is észre lehetett venni, ahogy a gyerekek játszanak a tetőtéren kialakított pihenőhelyeken. Ez nagyon különös volt, hogy egy épületen belül ennyire tudnak törődni/nem törődni az emberek egymással.

A programok közül a legnagyobb meglepetés akkor ért, amikor bemutatásra került a Balassi Intézet, hiszen ott is sok jó dolgot megtudtunk, például hogy folyamatosan vannak olyan személyek, akik szeretnék érteni a magyar nyelvet, így kezdik tanulni vagy, hogy milyen nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy csak olyan előadókat hívnak meg magukhoz, akik valamelyik magyar szerzőtől származó dalt énekelnek. Természetesen több dolgot is megtudtunk az út alatt, de nekem ezek voltak, amelyeket ki szerettem volna emelni. Összességében nézve a bukaresti utat, nagyon tanulságos és szórakoztató volt.

Dávid Mónika

Örülök, hogy reszt vehettem ezen a bukaresti úton, mivel amellett, hogy jó élmény volt, még tapasztalatot is szerezhettem. Nagyon örülök, hogy láthattam a falumúzeumot, egy élmény volt számomra látni, hogy az ezelőtti emberek milyen házakban éltek es milyen szokásaik voltak. Összességében egy jó tapasztalat és tanulságos út volt.