Universitatea Sapientia – Facultatea de Științe Economice, Socio-Umane și Inginerești, Miercurea Ciuc – csik.sapientia.ro

sapientia.ro

Pagina principală / Specializări /

Comunicare și relații publice

Număr locuri: 16 fără taxă/34 cu taxă

Descriere

Principalul scop al programului de licență în comunicație și PR, lansat în 2003, este formarea unor specialiști în comunicație familiarizați cu mediul instituțional al societății, economiei, mass-mediei și al sectorului civil.

Formarea de bază de trei ani este în același timp bogată în teorie, dar în același timp orientată spre practică. Scopul formării teoretice este ca studenții să acumuleze o cultură a științelor sociale de bază, cu ajutorul căreia să poată interpreta diferitele fenomene sociale. Pe lângă însușirea unor cunoștințe de bază în științele sociale (teoria comunicației, antropologie culturală, bazele sociologiei, politologie, IT, introducere în cercetarea socială), studenții pot acumula cunoștințe specifice comunicației în marketing și media (management PR, scrierea reclamelor, editarea programelor TV și radio, campanii PR, publicații PR), care asigură formarea de specialitate și pregătesc studenții pentru avansarea la cursurile de masterat. Pe lângă toate acestea, punem accent pe dezvoltarea competențelor de comunicație a studenților, și  pe însușirea tehnicilor de convingere, argumentare, vorbire în public și de prezentare.

Formarea practică este de asemenea o prioritate, pe parcursul celor trei ani familiarizarea  studenților cu latura practică a profesiunii este asigurată prin stagii de practică, ateliere, școală de vară, practică efectuată în studioul TV, seminarii bazate pe munca în echipă de tip proiect și practică pe teren.

Licențiații noștrii au bune șanse de a se angaja la diferite companii, instituții de administrație publică sau culturale, secția de comunicație a organizațiilor non-profit, în media sau la agențiile de publicitate, dar și ca organizatori de evenimente sau purtători de cuvânt.

Îți recomandăm această specialitate, dacă:

  • îți place să organizezi evenimente
  • te interesează, cum este construită o marcă, ce înseamnă imaginea, și ce elemente conține
  • vrei să știi cum îți poți atinge scopurile printr-o comunicație eficientă

Posibilități de angajare:

  • jurnalist, reporter
  • prezentator
  • purtător de cuvânt
  • organizator evenimnente
  • manager PR
  • specialist în reclame

Știați, că...?

  • succesul fiecărei campanii depinde de comunicație
  • avem un studio TV propriu, unde studenții fac practică
  • din anul doi studenții pot alege între specializarea în media, sau în reclame

Materii principale:

Management PR, editarea programelor de TV și radio, scrierea reclamelor, comunicație în masă, etica media, retorică, semiotică, campanii PR, comunicație în situații de criză, societatea informațională, dreptul în comunicații, tehnici de editare, teoria comunicației, antrolpologie 

Denumirea titlului din diploma de licență:

licenţiat în ştiinţe ale comunicării – comunicare şi relaţii publice

Componența notei de admitere:

  • examen oral: interviu personal, cu caracter exclusiv
  • examen de dosar: media examenului de bacalaureat – 100%

În cazul egalității punctelor,  nota cea mai mare obținută la una din materiile apropiate de specializarea aleasă va fi decisivă.

Calendar de evenimente

septembrie 2019

LuMaMiJoViDu
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30