Comunicare și relații publice

Sapientia.ro Sapientia.ro
Neptun  ISSUU 
Comunicare și relații publice
Comunicare și relații publice
Comunicare și relații publice

Descriere

Principalul scop al programului de licență în comunicație și PR, lansat în 2003, este formarea unor specialiști în comunicație familiarizați cu mediul instituțional al societății, economiei, mass-mediei și al sectorului civil.

Formarea de bază de trei ani este în același timp bogată în teorie, dar în același timp orientată spre practică. Scopul formării teoretice este ca studenții să acumuleze o cultură a științelor sociale de bază, cu ajutorul căreia să poată interpreta diferitele fenomene sociale. Pe lângă însușirea unor cunoștințe de bază în științele sociale (teoria comunicației, antropologie culturală, bazele sociologiei, politologie, IT, introducere în cercetarea socială), studenții pot acumula cunoștințe specifice comunicației în marketing și media (management PR, scrierea reclamelor, editarea programelor TV și radio, campanii PR, publicații PR), care asigură formarea de specialitate și pregătesc studenții pentru avansarea la cursurile de masterat. Pe lângă toate acestea, punem accent pe dezvoltarea competențelor de comunicație a studenților, și  pe însușirea tehnicilor de convingere, argumentare, vorbire în public și de prezentare.

Formarea practică este de asemenea o prioritate, pe parcursul celor trei ani familiarizarea  studenților cu latura practică a profesiunii este asigurată prin stagii de practică, ateliere, școală de vară, practică efectuată în studioul TV, seminarii bazate pe munca în echipă de tip proiect și practică pe teren.

Licențiații noștrii au bune șanse de a se angaja la diferite companii, instituții de administrație publică sau culturale, secția de comunicație a organizațiilor non-profit, în media sau la agențiile de publicitate, dar și ca organizatori de evenimente sau purtători de cuvânt.

Îți recomandăm această specialitate, dacă:

  • îți place să organizezi evenimente
  • te interesează, cum este construită o marcă, ce înseamnă imaginea, și ce elemente conține
  • vrei să știi cum îți poți atinge scopurile printr-o comunicație eficientă

Posibilități de angajare:

  • jurnalist, reporter
  • prezentator
  • purtător de cuvânt
  • organizator evenimnente
  • manager PR
  • specialist în reclame

Știați, că...?

  • succesul fiecărei campanii depinde de comunicație
  • avem un studio TV propriu, unde studenții fac practică
  • din anul doi studenții pot alege între specializarea în media, sau în reclame

Materii principale:

Management PR, editarea programelor de TV și radio, scrierea reclamelor, comunicație în masă, etica media, retorică, semiotică, campanii PR, comunicație în situații de criză, societatea informațională, dreptul în comunicații, tehnici de editare, teoria comunicației, antrolpologie 

Denumirea titlului din diploma de licență:

licenţiat în ştiinţe ale comunicării – comunicare şi relaţii publice

Componența notei de admitere:

  • examen oral: interviu personal, cu caracter exclusiv
  • examen de dosar: media examenului de bacalaureat – 100%

În cazul egalității punctelor,  nota cea mai mare obținută la una din materiile apropiate de specializarea aleasă va fi decisivă.

Plan de învățământ

Fișa disciplinei 

Anul I. Anul II. Anul III.
Introducere în ştiinţele comunicării Etică și integritate academică Semiotică
Introducere în sistemul mass-media Multimedia Gândire critică
Introducere în relaţiile publice Managementul relaţiilor publice Sociologia organizaţiilor
Metode şi tehnici de cercetare socială Elaborarea unui produs de publicitate Organizarea de evenimente
Laborator informatică: MS Office Legislaţie în domeniul comunicării Retorică
Introducere în publicitate Metodologia organizării cercetării în ştiinţele sociale Relaţii publice sectoriale - turism
Tehnici de redactare Deontologie profesională Relaţii publice sectoriale - ONG
Comunicare cu presa Cultură şi comunicare  Redactarea materialelor de relaţii publice
Comportamentul consumatorului Redactarea textelor în limba română Comunicare internă
Informatică şi sisteme de baze de date Practică de specialitate Elaborarea de produs de RP
  Relaţii publice sectoriale - economie Comunicare în spaţiul public
  Reţele sociale Cercetare aplicată pentru lucrarea de licenţă
    Tehnici de negociere şi gestiunea conflictelor
    Relaţii publice sectoriale - cultural
Sapientia.ro

UNIVERSITATEA SAPIENTIA

Sapientia EMTE

Universitatea „Sapientia” este o instituție autonomă a maghiarilor din România, care și-a definit principala menire în a-i asigura acestei comunităţi naţionale o educaţie şi o viaţă ştiinţifică la un nivel profesional recunoscut.

Contact

Universitatea Sapientia, Facultatea de Stiinţe Economice, Socio-Umane şi Inginerești

Miercurea Ciuc, judeţul Harghita, Piaţa Libertăţii nr. 1., 530104

Tel.: +40-266-314-657, Fax: +40-266-372-099
E-mail: miercureaciucuni.sapientia.ro

 
btz webdesign